2011. augusztus 7., vasárnap

Egy csepp, két csepp, három csepp

Számomra is érdekes a folyamat, ahogyan egy-egy ékszer terve megszületik. Ezesetben ezek a gyöngyörű textúrájú korallcseppek adták a kiindulópontot. Megvolt tehát egy forma, meg a lyuk, ahol rögzíteni lehet, így az is egyértelmű volt, hogy olyan mintát kellene kiötölni, amelyben a korall szabadon "kilóg" a drótalakzatból.

Nem egy és nem két rajz született. Cirkalmas is, hatalmas is, szívecskés is, tekervényes is, de valahogy csak nem volt az igazi. Mind ugyanazon motívumok és formák körül forogtam. És akkor egyszer csak ott volt. Minden előzetes verzió nélkül, elsőre lerajzoltam ezt a medált, pont így, ahogy azután megvalósult. Érdekes dolog ez az ihlet... Szeretem az érzést...

A fülbevalókat kiegészítőnek szántam, egyszerűnek, hogy ne vetekedjenek a nyakbavalóval. Szerettem volna valami asszimetrikusat, egy el is készült, de nem tetszett. Végül maradt ez az egyszerű, amelyben a csepp szépen himbálózik, és nekem ez az egész így tetszik, ahogy van. Újabb főtt tojás látta kárát az alkotási folyamatnak, de megérte: a korall és az antikolt réz tökéletes párosítás, ez a szett a friss nagy kedvenc.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése