2011. július 28., csütörtök

Ha ezt nagyapám megtudja...

Már régóta ki szeretném próbálni, hogy milyen tiszta, bevonat nélküli rézdróttal dolgozni. Két tulajdonsága vonzott: lehet kalapálni és antikolni. Időbe telt, míg találtam ilyen drótot, de végül sikerült elcsípnem pár méternyit (igaz, az a gyanúm, hogy a 0,28mm-esként rendelt vékonyabb a kelleténél...).

Kb. olyan jól formálható ez is, mint a bevonatos drót, amivel eddig dolgoztam, és kisebb a veszélye, hogy a fogó nyomot hagy rajta (nincs bevonat, amit felsérthetne - íme, egy harmadik jó tulajdonság). Vidám kis medál készült belőle, sötétbarna üveggyöngyökkel.

És persze azonnal ki kellett próbálnom az antikolást. A főtt tojásos megoldást választottam, az itt leírtak alapján. 4-5 óra múltán szinte fekete réteg borította a medált. Ronggyal letörölgettem-dörzsölgettem, és rögtön tudtam: ilyet még fogok csinálni - csak nagyapám meg ne tudja, mire használom a házi tojásokat :-)

Ilyen volt - ilyen lett:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése